Search This Blog

Friday 24 May 2013

dari kaca mate Sembunyi : amukan azazil , best misteri film ,, best kot citer nie

Sembunyi : amukan azazil 
a great film from khabir bhatia :)


Sinopsis Filem Sembunyi: Amukan Azazil

Sembunyi: Amukan Azazil yang diterbitkan Grand Brilliance (GB) dan Filmscape mengisahkan perjalanan Aishah lakonan Diana Danielle yang hidup pada zaman penjajahan Jepun. Dalam percubaannya untuk melarikan diri daripada askar Jepun, Aishah dipukul sehingga pengsan dan sebaik sedar dia mendapati dirinya berada di kampung yang sunyi.

Aishah diberikan tempat berlindung oleh Ibu Yani lakonan Umie Aida selepas diselamatkan anak teruna lakonan Remy Ishak. Tidak lama selepas itu, Aishah mula menyedari yang kampung itu juga punya rahsia tersendiri.

Aishah sering didatangi kanak-kanak perempuan yang cacat yang tidak dapat dilihat oleh orang lain. Dia juga mendapat tahu yang roh jahat tidak diketahui asalnya sedang menghantui kawasan hutan di kampung itu. Roh yang dikenali sebagai Azazil itu sering memburu orang kampung. Kampung yang pada mulanya aman kerana penduduknya selalu membuat pelawaan makanan kepada Azazil akhirnya menjadi kucar-kacir sebaik saja Aishah menjejakkan kakinya di sana.

Bagaimanapun misteri itu dijelaskan pada pengakhiran kisahnya.

Filem Sembunyi: Amukan Azazil lakonan aktor berbakat besar, Remy Ishak, Umie Aida, Diana Danielle, Sharnaaz Ahmad dan Emelda Rosmila.

Filem ini menelan belanja sekitar RM1.8 juta itu adalah ekspresi idea Kabir Bhatia yang cukup berbeza berbanding karyanya yang terdahulu.

#bagi pndpt akula an ,, citer dy best full ngan misteri n tanda tanya ,, btw jalan cerita dy xla slow sangat cam sesetengah filem,, biler kite watch movie nie dy akan wat kiter pk lebih cket ,, what happend exactly ,, a fun , horror , amaazing film ,, bagi korg y minat cite2 or film melayu ie aq suggestkan sape y x tngok ag ,, tngokla x rugi un !! :)

Tryla dlu tngok trailer ny :



#btw aq bkan la pengkritik pro sngat tok filem2 nieh hehe and ending y quite good n aq harap derla sambungan ntok citer nie huhu ,, enjoy watching it ,, :D



No comments:

Post a Comment